Skip to main content

Faktoring wciąż mało znany i mylony z windykacją

Instytut badawczy Millward Brown na zlecenie miesięcznika „My Company Polska” przeprowadził w styczniu 2016 roku badanie „Marka Godna Zaufania 2016”. Celem badania było określenie, którym markom biznesowym ufają polscy przedsiębiorcy. Wśród 26 kategorii produktów i usług znalazł się również faktoring.

Respondentami byli przedsiębiorcy, reprezentanci sektora MSP wyłonieni z bazy adresowej, pozostającej w dyspozycji „My Company Polska”. Ankietowani przedsiębiorcy proszeni byli o udzielenie spontanicznych odpowiedzi, której marce z poszczególnych kategorii ufają najbardziej. Ankietę wypełniło 2178 osób. W kategorii usług faktoringowych pytani przedsiębiorcy wskazali firmę Kruk.

To zaskoczenie, ponieważ firma Kruk nie świadczy usług faktoringu. Marka „Kruk” zwyciężyła również w kategorii usług windykacyjnych - co nie jest już jednak niespodzianką. Taki wynik świadczy o tym, że po pierwsze większość przedsiębiorców nie wiele wie o faktoringu, a po drugie błędnie utożsamia go z windykacją.

Źródło: http://markagodnazaufania.pl/