prosta droga do faktoringu

infolinia: 801 009 445

Czy najwięksi faktorzy mają najlepsze oferty?

Każdemu zależy aby decyzje w tym decyzje wyboru firmy faktoringowej podejmować możliwie sprawnie i szybko. Kiedy początkowo wybór wydaje się duży, często szukamy „klucza”, który uprości i pomoże w znalezieniu właściwej oferty. Czy kierowanie się wielkością faktora może pomóc? Czy najwięksi faktorzy mają najlepsze oferty? Droga na skróty może być wyboista.

Kierowanie się podczas poszukiwania faktora jego wielkością (pod względem wartość generowanych obrotów) może w wielu przypadkach oznaczać stratę czasu co należy rozumieć nie tylko jako brak satysfakcjonującej oferty ale w niektórych przypadkach również brak jakiejkolwiek oferty. Dlatego zestawień nie warto traktować jako ranking firm faktoringowych.

Zestawienie firm faktoringowych.

 

W poowyższym zestawieniu wice lider pod względem obrotów w 2013 roku Pekao Faktoring obsługiwał 289 klientów, natomiast niemal dziesięciokrotnie mniejszy faktor Bibby Financial Services ma ich 328. Wyraźnie więc widzimy, że Pekao Faktoring celuje w dużych klientów. Jeżeli przyjrzymy się dokładniej danym i sprawdzimy średnie obroty przypadające na jednego faktoranta to zauważymy, że u lidera pod względem obrotów jak i liczby klientów czyli Raiffeisen Polbank jest to 10,03 mln PLN. Tymczasem u znacznie mniejszego faktora Bibby Financial Services to 4,49 mln PLN a w Pragmie Faktoring to tylko 1,5 mln PLN na jednego faktoranta w roku. Wyraźnie więc widać, że wielkość obrotów największych faktorów wynika głównie z wielkości obsługiwanych faktorantów a nie ich liczby.

Wielkość faktora rozumiana przez pryzmat rocznych obrotów okazuję się więc nie mieć korelacji z tym jak często wybierany jest przez firmy poszukujące faktoringu. Nie koniecznie wynika to ze słabych starań dużych faktorów o klienta ale z tego, że starają się oni głównie o duże firmy. Oferty dużych faktorów mogą być więc korzystne, ale nie koniecznie dla małych i średnich firm. Dodać tu należy, że w niektórych przypadkach dla małej lub nawet średniej firmy oferta może nie być dostępna, a odpowiedzią na zapytanie o ofertę będzie tylko grzeczna odmowa.