Faktoring to usługa dla firm. Niezbędnym warunkiem skorzystania z faktoringu jest prowadzenie przez firmę sprzedaży (towarów lub usług) z odroczonymi terminami płatności. Z faktoringu wykluczona jest sprzedaż dla klientów detalicznych, kontrahentem (płatnikiem) musi być więc inna firma lub instytucja. 


Poza tym podstawowym wymogiem - wynikający z definicji faktoringu - w praktyce banki i instytucje finansowe stosują dodatkowe ograniczenia. W zależności od przyjętej wewnętrznej polityki - określają grupy docelowe przedsiębiorstw do których kierują swoją ofertę.

 

U każdego faktora te ograniczenia kształtują się inaczej i mogą dotyczyć:

  • minimalnej wielkość obrotu,
  • minimalnej liczba odbiorców przekazanych do faktoringu,
  • maksymalnej liczba odbiorców przekazanych do faktoringu,
  • maksymalnej koncentracji obrotów na jednym kontrahencie,
  • rodzaju prowadzonej księgowości,
  • zaległości względem skarbu państwa,
  • branży – wykluczanie niektórych branż,
  • formy prawnej prowadzonej działalności,
  • poziomu kompensat wzajemnych należności,
  • kierunków eksportu,
  • minimalnego okresu działalności,
  • akceptowalności straty bilansowej,
  • historii współpracy z odbiorcami.

 

Różnice w wymaganiach stawianych przedsiębiorstwom przez firmy faktoringowe bywają znaczące. Dlatego gdy jedna instytucja finansowa odmówi firmie faktoringu – nie musi oznaczać to, że faktoring będzie nieosiągalny również u innego faktora. Jeżeli chcesz uniknąć błądzenia po instytucjach finansowych - skorzystaj z filtrów wyszukiwania serwisu FAKTORINGogerty.pl.

 

_________________________________________________


Chcesz korzystać z faktoringu?

▶ Znajdź i porównaj oferty